این وبلاگ به آموزش و معرفی کیوکوشین کاراته می پردازد

 
مائه گری( Mae geri)
نویسنده : آزاده سادات مقدم نیا - ساعت ۱۱:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٧
 

یک ضربه مستقیم است که در اغلب موارد شاهد آن هستید . می تواند برای شکستن ، متوقف نمودن یا بریدن اره مانند ،  سریع و قدرتمند باشد. در مسافت های کوتاه ، متوسط و بلند به کار می رود .

قوانین آن ممکن است ساده به نظر برسد به هر حال تجربه می گوید که همه اشتباهاتی انجام می دهند و معمولا بیش از یک اشتباه در یک زمان هنگامیکه این تکنیک را اجرا می کنند مرتکب می شوند .

در ابتدای مبارزه پایی که شما برای ضربه استفاده می کنید پای عقبی است .

زانو را به سمت قفسه سینه بلند می کنید (این یک آمادگی برای حمله و دفاع همزمان است ) .

با استفاده از عضلات پا و چرخش 45 درجه باسن پا به سمت هدف می رود به خاطر داشته باشید که پا باید در خط مستقیم حرکت کند .

در روش کلاسیک از "چوسوکو"  یا  "کاکاتو" استفاده می شود . 

این اساس روش بود . حال بیاید نگاهی به جزئیات بیندازیم فقط به خاطر داشته باشید که از دست دادن هر جزئیات کوچکی می تواند از کارامدی تکنیک شما بکاهد یا برای حمله متقابل شما را آسیب پذیر نماید .

سایر مطالب را در ادامه مطلب مشاهده نمایید


پای حمایت کننده باید صاف بر روی زمین قرار گیرد روی انگشتان پا نایستید . اگر شما اینکار را انجام دهید تعادل شما به خطر می افتد. همچنین زمانیکه پا به هدف اصابت می نماید شما به یک حمایت قدرتمند نیاز دارید . اگر روی انگشتان پایتان ایستاده باشید قوزک پا مانند یک کمک فنر عمل می کند که چیزی نیست که شما می خواهید انرژی باید به حریف وارد شود نه به قوزک پای شما .

پای حمایت کننده می تواند به سمت خارج بچرخد اما به طور نرمال بیشتر از 45 درجه نباشد .

زانوی پای حمایت کننده باید کمی خم باشد . اگر نه سرعت حرکت بعدی شما به خطر می افتد (شما برای شروع حرکت نیاز به خم کردن زانو دارید ) و تعادل شما کمتر می شود و زانوی شما در برابر ضد حمله ی حریف آسیب پذیرتر خواهد بود .

باسن باید بچرخد ، پا را به جلو ببرد و قدرت و سرعت ضربه را بیشتر کند . به هر حال برای مسافتهای کوتاه اینچنین نیست بنابراین جهت معمولی را به کار ببرید .

در روش کلاسیک ، زانو بالا می رود به سمت قفسه سینه و سپس پا به جلو پرتاب می شود . تغییراتی وجد دارد اول از همه توجه داشته باشید که پا در یک دایره حرکت می کند زمانیکه زانو به بالا می رود و سپس دایره به خط راست تبدیل می شود . بنابراین ضربه بسیار مهم است از زمین آغاز می شود و پا در تمام مسیر با شتاب حرکت می کند . تفسیر دیگری از مائه گری به نام " که کومی " وجود دارد که پا در مسیر متفاوتی حرکت می نماید ، اما این تکنیک دیگری است .


اکنون ، چه می کنید اگر بخواهید به زانوی حریفتان حمله کنید ؟ بالا آوردن زانویتان در تمام مسیر بسیار آشکار واهد بود و سرعت را به خطر خواهد انداخت . بنابراین تفسیر دیگری وجود دارد زمانیکه پا از زمین به سمت هدف در یک خط راست می رود . این همچنین می تواند در قسمت چودان یا جودان انجام شود. باز هم پا در تمام مسیر به سمت هدف با شتاب حرکت مینماید .

عضلات شکم . این رایج ترین اشتباه است . آنها هیچ کاری برای پاهای شما نمی کنند . از آنها استفاده نکنید درباره شانه ها و گردنتان هم همین گونه است . هر چه خسته تر می شوید غالبا سعی می کنید از آنها بیشتر استفاده کنید . این کمکی نمی کند و انرژی شما را می گیرد بنابراین یادبگیرید آرام باشید حتی زمانیکه خسته هستید . 

موقعیت بدن . مگر در مواردی که شما یک استاد هستید و می دانید چه کار می کنید پشتتان را به حالت عمودی نگه دارید بله شما می توانید به سمت عقب یا جلو خم شوید اما هردو ایده های بدی هستند .

پا در لحظه تماس باید محکم باشد اگر شل باشد یا اگر انگشتان در جای مناسب نباشند ممکن است صدمه ببینید .

منبع : ترجمه شده توسط آزاده سادات مقدم نیا از

http://karate.snowcron.com



 
  آپلود عکس
 





کد: